19 Eylül 2014 Cuma

Üstün Zekalılar Enstitüsünün Kitapları

 
Uzun zamandan sonra yeniden herkese merhaba:)))

Bugün size Üstün Zekalılar Enstitüsünden (ÜZE) ve kullandığımız birkaç kitabından bahsetmek istiyorum.
 
ÜZE internet sitesi çocukların zeka gelişimini destekleyen kitap, kutu oyunu, deneysel malzeme ve bu kapsamda değişik materyalleri içeriyor. Görsel ve zihinsel gelişimi destekleyen bir o kadar da eğlenceli hepsi birbirinden güzel materyallerle dolu diyebiliriz.  Çoğu maalesef ülkemizde üretilmiyor. Özellikle benim çok beğendiğim fakat pahalı bulduğum kutu oyunları :(( Bunlara bayılıyorum fakat henüz hiç edinemedim :( Bu arada biz grup olarak ÜZE' nin sitesindeki tüm ürünleri % 10 indirimli alıyoruz. Eğer siz de % 10 indirimli almak isterseniz ÜZE' yi arayıp benim ismimi vererek % 10 indirimli talep edebilir, ya da burdan veya mail ile bana ulaşarak siparişinizi iletmemi sağlayabilirsiniz..
Şimdilik birkaç kitabını çalıştık ÜZE' nin. Bu kitapları alalı birkaç ay oldu fakat yoğunluktan ancak yayınlayabildim.



Bu kitap dünyaca ünlü The Thinking Coorporation (Kritik Düşünme Topluluğu) ' nun önde gelen yazarları tarafından hazırlanmış ve Türkçeye çevrilerek bize sunulmuş. Kitapta 3-5 yaş için yazıyor ama bence 2- 2,5  yaşından itibaren kullanılmalı. Erken yaşlar için olduğunu düşünüyorum. Bence 5 yaşa basit kaçan ama 2- 3 yaş içinde renlerin, büyüklüklerin it uygulamaların öğrenilmesi açısından da temel oluşturabilecek bir kitap. Enes 5 yaşına yaklaştığı için biz kitaptaki çoğu şeyi öğrenmiştik. Fakat kitap yine de eğlenceli geldiği için Enes yaparken çok keyif aldı:))


Düşünme Becerilerini Geliştirme 1 kitabının içeriğinde neler var: Renkleri Tanıma, Ve-Veya Kavramları, Dikkat Geliştirme, Farkındalık, Örüntü, Ayırt Etme, Bağlantı Kurma vb.. v..

Düşünme Becerilerini Geliştirme 1 Kitabının iç sayfalarından örnekler:










Düşünme Becerilerini Geliştirme 1
Düşünme Becerilerini Geliştirme 1
 

Düşünme Becerilerini Geliştirme 1


 
 


Görsel Yetenek Geliştirme SETİ- (1 - 2

 
Bir diğer kitabımız Görsel Yetenek Geliştirme 1 ve 2.  2 kitaptan oluşan bir set
 
 
Kitabın ilki anasınıfı ve 1. sınıflar için . Diğeri 2. ve 4. sınıflar için diyor. Muhammed Yusuf 1' ye yeni başladı. Bu nedenle setin 2. kitabını seneye kullanmak üzere kaldırdım.
Görsel Yetenek Geliştirme 2
Bu kitaplar bence hafıza geliştirmek için çok faydalı. Bir sayfasında bir kelime ya da şekil gösteriliyor örneğin. Sonra arka sayfa çevriliyor ve öndekine benzer şekil yada kelimelerin arasından gösterilen şekli bulmaya çalışıyorsun. Çok başarılı hazırlanmış bir kitap.
 
Görsel Yetenek Geliştirme 1-2 kitabının içeriğinde neler var:  Labirentler, Görsel Ayrımlaştırma,   Görsel Kapalılık,  Görsel Şekil Zemin,  Görsel Biçim Sürekliliği,  Görsel Hafıza,  Görsel Sıralı , Hafıza, Görsel Uzamsal İlişkiler
 
 
 
 
 
Görsel Yetenek Geliştirme 2 Kitabının iç sayfalarından örnekler:









 



Görsel Yetenek Geliştirme 1 Kitabının iç sayfalarından örnekler:
 













Görsel Yetenek Geliştirme 1

 

Yaratıcılık Eğitim Seti 5 Kitap


Diğer setimiz de bu. Benim çocuklar çok fazla kalem kullanmayı ve resim yapmayı hiç sevmedikleri için maalesef çok verimli çalışamadık. Ama okulda derste verilse eminim keyifle yaparlardı :(( Bu kitapları çocukları boyama ve resim yapmayı seven annelere ve öğretmenlere tavsiye ediyorum. Çünkü çocuğu düşündürerek hayal dünyasını kullanmaya itiyor. Resim yeteneğini de geliştiriyor. resim dersleri için ders kitabı olarak bile okutulabilir.

Ben biraz daha büyüyünce ilgi duyarlar diye kaldırdım şimdilik:( Hatta resim öğretmenlerine bir göstersem diyorum:))



 
 
Yaratıcılık Eğitim Seti
Yaratıcılık Eğitim Seti
Yaratıcılık Eğitim Seti
Yaratıcılık Eğitim Seti
 
Yaratıcılık Eğitim Seti



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zenginleştirme Seti 16 Kitap:

 
Bu kitaplarda güzel...
 
Kitabının iç sayfalarından örnekler:


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zenginleştirme Seti
Zenginleştirme Seti

Zenginleştirme Seti

Zenginleştirme Seti














 



DİKKAT VE ZEKA GELİŞTİRİCİ KİTAP VE SETLER

1- ZEKARE

2-MİNİYUP

3-YUKAKİDS


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...