16 Ekim 2012 Salı

Uygulamalı Bilim Eğitimi


 Erken yaşlarda uygulamalı bilim üzerine harika bir site keşfettim ve sizlerle paylaşmak istedim.  Türkiye Bilimler Akademisi TÜBA’ ya ait bir site. Sitede 4-8 ve 9-14 yaşları için deney-gözlem, matematik-fizik,  doğa ve çevre, sağlık ve güvenlik vb. konularda uygulamalı deney videoları ve deneylere ait yazılı dokümanlar var. Eğitimci H. Kenan OKAN hocanın uygulamalı videoları var. Site özellikle kreş, anaokulu ve ilköğretim okulu öğretmenleri için çok faydalı. Keza görsel ve yazılı dokümanlar ile kendi eğitim kurumlarında buradaki deneyleri gerçekleştirebilirler.
Böyle videoları ve bu çalışmaları uygulayan okulları görünce hemen bir kreş yada anaokulu gibi bir eğitim merkezi açasım geliyor. Uygulamalı bilim, eğitim, yabancı dil, montessori, Anadolu pedagojisi, Kuran eğitimi, spor vb.. içinde her şeyin olduğu, geleceğin güzide bireylerini yetiştirmeyi amaçlayan bir okul..
Sitedeki bir çok deneyi izledim, hepsi çok güzel ve faydalıydı.. Doğadaki yapraklar, fizik deneyleri vb.. Ama bir tanesi hakikaten çok ilginç ve çok güzeldi. Kenan OKAN Hoca “basit fotoğraf makinesi” yaptı. Dedim ki hakikaten bilim yani!!! Çok hoşuma gittiği ve sizin de ilgilinizi çekeceği için deneyin yapılışını paylaşmak istedim.

Deneyin adı: Basit fotoğraf makinesi
Ait olduğu yaş grubu: 4-8
Deneyin Konusu: Fizik Matematik
Malzeme:
Mum
Bant
Kibrit
Karton
Aydınger kâğıdı 

Montaj:
İki karton kutu iç içe geçirilir. Kutular hareket edebilmektedir. Kutunun birinin dışına aydınger kâğıdı yapıştırılır. 

Deneyin Uygulanışı:
Hazırlanan kutu ile muma bakılır. Mum parlak görünür. Sabit olan kutuya bir delik delinir. Hazırladığımız düzenekle muma bakıldığında mumun görüntüsü aydınger kâğıdına yansımış olarak görünür. 

Bilgilenme:
Son zamanlarda çeşitli fotoğraf makineleri yapılmaktadır. Deneyde hazırlanan makine eski körüklü fotoğraf makineleri gibidir.
Sitedeki videoların sol alt tarafında yazılı metinler var. Ben çooook sonra fark edebildim. Bu kısımdan indirme yapabiliyorsunuz..
Gelelim sitenin adresine : http://www.bilimegitimi.tv.tr
Tüm annelere ve öğretmenlere faydalı olması dileğiyle..

5 yorum:

  1. blogunuzu ''Etka'ca'' blogunu gezerken gördüm.Ben böyle aktivitelere bayılıyorum, oğlum küçük ama bu linki ilerisi için not alıyorum ve sizi de takibe alıyorum :) bize de bekleriz efenim, güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürler.. çok şirin ve faydalı bir blogunuz var. çok beğendim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Çok faydalı bir paylaşım oldu bizim için... Çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  4. Yayınlar eğer faydalı olursa bir anlam ifade eder. Yoksa gerisi boş. Faydalı bulduğunuza ve sizi burada gördüğüme çok sevindim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. mrb paylaşımınız çok güzel.sitenizi takibe aldım.sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...