1 Ekim 2012 Pazartesi

Parmak Boyası

Ne zamandır çocuklarla parmak boyası yapmak istiyorduk. Birkaç defa hazır parmak boyasına denk geldim ama her seferinde kendim yapayım diye almaktan vazgeçtim. Evde gıda boyası yoktu. Hafta sonu çarşıya çıkınca ancak nasip oldu gıda boyası alabilmek. 4 renk aldım: Sarı, kırmızı, mavi ve yeşil..
Paketler küçük küçük, lokantalarda verilen ıslak mendil paketleri kadar. Tanesi 2 TL. Paketleri görünce aktara bu hemen biter dedim. Yok abla bunun bir kaşığı 1 litre suyu boyar dedi.. Gerçekten de öyle. Ben kaselere sadece eser miktarda (1 çay kaşığının 10 da biri gibi) döktüm boyalardan ve hemen renklendiler. Gelelim tarife..
Aslında bir ara internetten bakmıştım tariflerine ama üstünden baya geçince unutmuşum.. Şu şekilde yaptım:

Malzemeler:
- 6 yemek kaşığı nişasta,
- 1 su bardağından biraz az su,
- Bulaşık deterjanı (Eğer fayansları vb. boyayacak iseniz kolay temizlenmesi açısından)

Geniş bir kapta nişasta ve suyu karıştırdım. Sonra kıvam alınca kaselere ayırdım. Kaselerin içine biraz toz gıda boyasından döktüm.. İlk başta içine deterjan koymadım, belki Enes ağzına alır diye. Ama sonra baktım ki ellerden çıkmayacak gibi, her kaseye 2 çay kaşığı bulaşık deterjanı döktüm.. Yine de ellerde boya kaldı. 1-2 gün sonra geçer sanırım..  Çocuklar çok keyif aldılar.. Babamız şimdilik orası dağılmasın diye banyoya geçmemize izin vermedi:)) Ama bir sonraki parmak boyamamızın hedefi kağıtlar değil fayanslar:))) Gerçekten çok keyif aldık.. 
Bu arada ben örtünün altına bir de junior çöp poşetini kesip serdim ki boya halıya geçmesin.. Ama buna rağmen halıya birkaç damla dökülmüş. Onu da hemen en iyi halı temizleyici olan bulaşık makinesi deterjanı ile sildim ve çıktı.. Yoksa kuruduktan sonra çıkaramazsınız..







Ellerimizin yıkandıktan sonraki hali:))) Yani bayramdan seyrandan önce parmak boyası oynamayın, yoksa herkes bizimki gibi ellerinize ne oldu diye sorar:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...