1 Ekim 2012 Pazartesi

Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir?

Bu kitap evde Montessori eğitiminde faydalanabileceğimiz en güzel kaynaklardan biri. Kitabın yazarı Tim Seldin, Montessori Vakfı Başkanı. Kaknüs Yayınlarından çıkmış ve Türkçe' ye Tuğba Işık Ercan tarafından çevrilmiş. Kuşe kağıda basılmış, kitabın oldukça sade ve akıcı bir dili var ve kitapta uygulamalarla ilgili çok fazla görsel var.. Her açıdan kaliteli bir kitap yani! Keyifle okunan ve bir çırpıda bitiveren bir kitap..
Kitap yaşamın ilk yıllarında Montessori kapsamında çocukların duyusal, bedensel ve zihinsel gelişimlerini desteklemek için yapılabilecek oyun, etkinlik vb. fikirleri kapsıyor. Keşke kitabı çocuklar doğmadan evvel okusaymışım dediğim çok oldu. Bu nedenle yeni annelere ve anne adaylarına kitabı okumalarını şiddetle tavsiye ediyorum.  Özellikle çocuk odası dizaynını ve yer yatağı fikrini çok ama çok beğendim.. Kitabın iç sayfalarından  fotoğraflar çektim. Fotoğrafların kalitesi çok iyi olmadı ama hiç paylaşmamaktan iyidir diye düşündüm.. Çünkü iç sayfalar olmadan bir kitabı sadece kapağından anlamak mümkün olmuyor..




Kitapta çok farklı ve çocukların gelişimi için müthiş faydalı fikirler var:
 -Büyüyen çocuğa uygun bir ev ortamı,
 - Duyularla keşfedebilme,
 - Yardım et ki kendim yapayım,
 - Nezaket kuralları,
 - Yazmayı öğrenerek okumaya başlasın, 
 - Evde yapılabilecek bilimsel deneyler, ve daha neler neler..



Tüm montessori annelerinin ve çocuğunu  duyan, hisseden bir çocuk olarak yetiştirmeyi isteyen annelerin evde montessori kapsamında neler yapabileceklerine dair herşey var..



Bizim çalışmalarımızdan örnekler için tıklayınız.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...